Anchor text alebo ako vám odkazy dopomôžu k lepšiemu SEO.

Anchor text je vo voľnom preklade časť textu na web stránke vo forme hypertextového odkazu. Po rozkliknutí tohoto linku budete presmerovaný na inú stránku, pasáž stránky, e-shop alebo dokument na stiahnutie. Väčšinou je anchor text ľahko rozpoznateľný, pretože býva farebne odlíšený od zvyšného textu, je napísaný kurzívou, boldom alebo je podčiarknutý. Nemusí to dokonca byť ani text, hypertextový odkaz nájdeme aj vo forme akéhokoľvek obrázka. Anchor text je z hľadiska SEO dôležitým prvkom, a preto je potrebné na neho zamerať pozornosť pri SEO optimalizácii. S tým vám dokáže pomôcť aj SEOlight – firma, ktorá sa práve na takúto optimalizáciu špecializuje.

SEO

Poďme si ale v skratke zhrnúť, na čo pri vytváraní anchor textu klásť najväčší dôraz. Anchor text môžeme vytvoriť niekoľkými spôsobmi. Napríklad vložením odkazu do kľúčového slova, brandu, nadpisu článku, názvu domény alebo do celej URL. Už dávno sa anchor texty nerobia v štýle „Kliknite tu“. Aj pre dobro vášho SEO je oveľa efektívnejšie použiť odkazy spomenuté vyššie, keďže slovo „tu“ ako úspešné kľúčové slovo veľmi neobstojí. Voľte radšej také odkazy, u ktorých máte vyššiu šancu, že návštevník vašej stránky na ne stopercentne klikne. Je taktiež výhodné umiestňovať anchor text len na jedno kľúčové slovo.

Program

Umelé presýtenie stránky rovnakými odkazmi má za následok aj to, že prehliadače vás môžu vyhodnotiť ako nerelevantnú stránku. Anchor texty by v záujme dôveryhodnosti mali súvisieť s textom na web stránke a zároveň aj s tým, na čo odkazujú. Dajte si preto na nich záležať. Samozrejme vyvarujte sa pridávaniu zavádzajúcich odkazov s cieľom zvýšiť návštevnosť stránky podvodným spôsobom. Internetovým prehliadačom sa to určite nebude páčiť. A nakoniec, pri vytváraní anchor textu si skontrolujte, či je vaša stránka uspôsobená zadávaniu odkazov do slov, inak budete musieť urobiť trochu programovania.